مهريه در طلاق توافقي در شهر تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 

مهريه در طلاق توافقي در تهران
امروزه با گسترش روابط و دنياي ديجيتال و فضاي مجازي، زندگي ها تغيير كرده و روابط افراد بسيار بيشتر شده است و گاهي با افراد ناشناس يا غيرقابل اعتماد وارد روابط خانوادگي مي شوند و ازدواج مي كنند، گاهي بعد از يك دوره زندگي و اختلاف. . سليقه و فرهنگ آنها گاهي كارشان را به دادگاه كشانده و باعث جدايي آنها شده است و اينجاست كه اختلافاتشان نمايان مي شود و گاهي دچار مشكل و عدم توافق مي شوند.و دادگاه بايد بين آنها داوري كند و طبق قوانين مكتوب كشور بين آنها حكم صادر كند. در اين صورت طلاق توافقي يكي از بهترين راه حل هايي است كه وجود دارد و سريع به نتيجه مي رسد. به گونه اي كه هر كدام از آن ها بخشي از حقوق خود را مي گذرانند و كار را تمام مي كنند.
اگر زن و مرد بخواهند با توافق يكديگر از هم جدا شوند. آنها بايد در مورد همه پرونده ها به توافق برسند و سپس پرونده خود را به شعبه دادگاه تحويل دهند.در جامعه كشورهاي اسلامي حق طلاق مرد با حق مهريه زن مقايسه مي شود. وقتي طلاق توافقي صورت مي گيرد، با توجه به اينكه حق طلاق توافقي بوده است، حق مهريه نيز كاملاً توافقي است، در اين صورت پرداخت مهريه طبق توافق زن و مرد است.حال طبق توافق زن و مرد مي توان مهريه را به طور كامل يا اقساط پرداخت كرد و يا زن و مرد توافق كنند كه در ازاي حق طلاق مرد، زن نيز منصرف شود. مهريه اش . و مهريه اش را بدهد كه در اكثر موارد زن براي طلاق توافقي از شوهرش مهريه خود را خرج مي كند.
نفقه در طلاق توافقيوقتي زن و مردي با هم ازدواج كنند و عقد بين آنها خوانده شود، نفقه زن به عهده مرد است. مثلا زن و شوهري كه چند سالي است با هم زندگي مي كنند و در اين سال ها زن از مرد نفقه اي دريافت نكرده است. در زمان طلاق مي تواند نفقه اين سال ها را از همسرش مطالبه كند. البته دريافت نفقه به طور كامل يا اگر بخواهد نفقه خود را ببخشد منوط به توافق زن و شوهر است.اگر طلاق توافقي باشد، چون معمولا مردها تمايلي به جدايي از همسر خود ندارند، در اين صورت زن براي گرفتن طلاق توافقي از نفقه خود صرف نظر مي كند. اين بخشش از سوي زن مي تواند در مقابل متقاعد كردن مرد به جدايي و طلاق موثر باشد، توافقي كه گاهي جواب مي دهد و گاهي بي نتيجه است، اما در هر صورت كاملاً منوط به توافقي است كه بين منعقد مي شود. زن و شوهر
مهريه در طلاق توافقيوقتي زن و مردي با هم ازدواج مي كنند و خانه اي مشترك براي خود انتخاب مي كنند، معمولاً طبق آداب و رسومي كه از گذشته تاكنون وجود دارد، زن براي شروع زندگي مشترك جهيزيه اي از خانواده دريافت مي كند. او با خود ثروت به خانه مي آورد. او مي تواند اين مهريه را ليست كند و از شوهرش بخواهد كه آن را امضا كند تا در زمان طلاق بدون مشكل مهريه خود را پس بگيرد.
و در صورت بروز مشكل بين زن و شوهر، زوجه مي تواند ليست خود را به دادگاه ارائه و تصميم به استرداد مهريه از دادگاه بگيرد. در بسياري از موارد معمولا زن با حكم قضايي مهريه خود را پس مي گيرد.نگهداري از فرزندان در طلاق توافقيبعد از طلاق دغدغه زنان حضانت فرزندان است و معمولا در طلاق بر سر حضانت فرزندان توافق مي كنند. دادگاه بر اساس اين قرارداد حكم صادر مي كند. زيرا توافقي كه بين زن و شوهر در مورد حضانت فرزندان انجام شده براي دادگاه مهم است.
تقسيم اموال در طلاقبر اساس قوانين اسلام، زن و مرد هر دو در اداره اموال خود مستقل هستند و مي توانند هر طور كه مي خواهند اموال خود را كنترل و اداره كنند. زن در دوران عقد مي تواند هر آنچه را كه به دست آورده است اعم از منقول و غير منقول اداره و تصرف كند. و همچنين اگر مردي متاهل هم باشد بايد در اموال شخصي خود كاملاً دخالت كند.
البته زن و شوهر مي توانند در مورد شرايط و ضوابط تقسيم اموال توافق كنند كه خلاف قانون نباشد و سردفتر عقد توافقي را در عقدنامه بنويسد. با توجه به شرط مندرج در سند ازدواج و امضاي زوجين، در صورتي كه تقاضاي طلاق خواسته زوجه نباشد، مرد موظف است تمام اموال و اموالي را كه در دوران عقد با همسرش به دست آورده، به نصف تقسيم كند. نيم. اموال خود را به همسرش واگذار كند.





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: